دبیرستان پسرانه سما سه دوره اول

فعالیت های پژوهشی دبیرستان پسرانه سما سه دوره اول

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

گروه پژوهشی مبتکران آسمان

گروه پژوهشی مبتکران آسمان

علیرضا سلطانی میرچی                                             امیرمحمد قادری  


                                      

موضوع:

رادیوتلسکوپ


۰ نظر

گروه پژوهشی کار و دانش

گروه پژوهشی کار و دانش

امبررضا هوشمند                                                       رضا جعفرنژاد   

                                       


موضوع:

فراماسونری




۰ نظر

دانلود مجله پژوهشی مدرسه هفته دوم

مجله پژوهشی هفته دوم
حجم: 238 کیلوبایت

۰ نظر

دانلود مجله پژوهشی مدرسه هفته اول

مجله پژوهشی هفته اول

حجم: 389 کیلوبایت

مطلب علمی هفته : IQ چیست؟ و واقعا چقدر اهمیت دارد؟


اوایل امسال دختر یازده ساله ای بنام کاشمی واحی از لندن در آزمون IQ نمره 162 را کسب کرد. این نمره فوق العاده است مخصوصا اینکه واحی جوانترین فردی است که در این تست مخصوص نمره کامل را کسب کرده است.  اما آیا نمره بالای او معنی اش این است که او به دستاوردهای بزرگی در زندگی اش خواهد رسید مثل استفان هاوکینگ یا آلبرت انیشتین، دو تن از بزرگترین دانشمندان دنیا؟ شاید و شاید نه!



 IQ، عبارت اختصاری برای Intelligence quotient به معنای بهره هوشی، مقیاسی از توانایی استدال افراد است. به طور خلاصه، این تست ها توانایی افراد را برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و استفاده از منطق برای رسیدن به پاسخ سوالات ارزیابی میکنند. در این نوع تست ها حافظه کوتاه مدت و بلند مدت مورد ارزیابی قرار می گیرد. حتی در این تست ها زمان حل یک پازل و یا یادآوری یک نکته ای که قبلا شنیده اید مهم است. ولی نکته اصلی این است که همه دانش آموزان می توانند یاد بگیرند و این ربطی به بهره هوشی ندارد. بعضی از دانش آموزان در برخی از موارد درسی در مدرسه دچار مشکلاتی می شوند که می تواند به خاطر ضعف بهره هوشی آنها در آن زمینه خاص باشد در حالی که در زمینه دیگری قابلیت ها و توانایی آنها به مراتب از بقیه بیشتر است. برای غلبه بر این مشکلات در مدرسه بهره گرفتن از کمی کمک بیشتر همیشه مفید است. و آزمونهای بهره هوشی در حقیقت نشانگری آن است که کدام یک از دانش آموزان در چه حوزه خاصی نیازمند این توجه و کمک خاص می باشند.


ادامه مطلب در مجله اینترنتی www.sciencenewsforstudents.org

۰ نظر

ثبت نام در باشگاه پژوهشگران نوجوان و نخبگان سما


شرایط عضویت: داشتن معدل بالای 18

علاقمندان برای دریافت فرم مخصوص به مربیان راهنمای هر پایه مراجعه نمایند و بعد از تکمیل مدارک روزهای یکشنبه به آقای مشرفی مراجعه نمایند.

۱ نظر

برندگان مسابقه پژوهش هفته اول:

آقایان دانیال دهقان زاده، امیر حسین منصوری و احمدرضا صفایی از هفتم 

 پارسا سکوتی از هشتم 

 محمد امین سالم، رضا خدنگان و سید علیرضا روشندل از نهم 

( برندگان لطفا روز یکشنبه جهت دریافت جایزه به آقای مشرفی مراجعه نمایند)

۰ نظر

مسابقه پژوهشی هفته دوم

روز 24 مهر تحت چه عنوانی در ایران و دنیا شناخته می شود؟ در باره علت نام گذاری و تاریچه نامگذاری این روز چه اطلاعاتی می توانید جمع آوری کنید؟


تا پایان روز شنبه 30 مهر ماه فرصت پاسخگویی از طریق سایت را دارید. به برنده کارت امتیاز 200 تایی اهدا خواهد شد.

۲ نظر

گام های پژوهش ( بخش دوم – اهمیت پژوهش)

اهمیت پژوهش در زندگی

حال این سوال ممکن است برای برخی پیش آید که چرا باید پژوهش انجام دهیم؟ یا انجام پژوهش چه اهمیتی دارد؟ با توجه به اینکه انجام پژوهش نیازمند وقت و زحمت است پرا ما باید خود را به زحمت اندازیم، مگر دانشمندان و فیلسوفان قبلا این زحمات را نکشیده اند؟ و ...

در پاسخ باید گفت که انسان همیشه به دنیای اطراف خود کنجکاو است و می داند که نظم خاصی در جهان وجود دارد، و سعی می کند با تفکر و تحقیق متوجه حوادث و اتفاقات شود، در طول روز هزاران نفر در کشورهای مختلف به صورت گروهی و فردی و در مکان های مختلف مثل دانشگاهها، مدارس، کارخانه ها و آزمایشگاه ها به پژوهش می پردازند. در این مراکز نیرو و وقت زیادی صرف این کار می شود، تا آنها در کار و اهداف خود پیشرفت کنند. به عبارتی می توان گفت پژوهش سبب رشد علمی و فرهنگی می شود و انسان را از جهل و ناآگاهی به علم می رساند و حقایق واقعیت ها را آشکار می کند و راه را برای حل مسائل و مشکلات پیچیده هموار می سازد.  ما با برخی از حقایق آشنایی داریم ولی برای کشف بهتر حقیقت احتیاج به بررسی و مطالعه بیشتر و منظم تری با استفاده از اصول پژوهش داریم.


۰ نظر

مسابقه پژوهشی هفته اول

قدیمی ترین کاربردهای عدد پی در کدام مناطق کشف شده است و اولین دانشمند ایرانی که این عدد را محاسبه کرد که بود؟

Image result for ‫عدد پی‬‎

جواب خود را در یک قالب یک برگ A4 حاوی مطالب مرتبط با ذکر نام و نام خانوادگی و کلاس و پایه به مربی پایه تحویل دهید. توجه داشته باشید آخرین فرصت ارائه پاسخ 17 مهر ماه می باشد. به برنده کارت امتیاز 200 تایی اهدا خواهد شد.

۰ نظر