نویسنده مطلب : پارسا سکوتی                                  

خاکستر چوب سخت واقعا می تواند در خانه درمان موثری برای سفید کردن دندانها بکار رود. این عمدتا به دلیل هیدروکسیدپتاسیم است که سفید کننده خوب دندان می باشد. شما می توانید خاکستر چوب به خمیر دندانهای بدون فلوراید خود اضافه و یا بدون خمیر بر روی دندان مالش دهید. با این حال اگر حساسیت یا مشکل لثه داشتید از مصرف ان خودداری کنید. یک روش دیگر هم استفاده از خاکستر چوب و نمک طعام است. این روش در قرن نوزدهم میلادی که در همه خانه هایی که شومینه وجود داشت بسیار متداول بود. همیشه خاکستر تمیز و آماده وجود داشت و نمک طعام هم در هر سفره ای یافت می شد. اما خاکستر شاخه های نازک درخت مو بهترین است.

چندین روش دیگر هم وجود دارند که ما در ادامه به آنها اشاره میکنیم :

سرشاخه های نازک درخت مو را سوزانده تبدیل به خاکستر کنید سپس به نسبت مساوی «حنا» و نمک طعام و قدری هم جوش شیرین به آن اضافه کنید. این مخلوط اعجاز انگیز، دندان ها را مثل برف سفید و لثه ها را محکم خواهد کرد !

برخی از زنان قدیم دندان های خود را با خاکستر نان مسواک می کردند. البته توجه داشتند که نان واقعاً بسوزد نه آنکه فقط تبدیل به زغال شود.

خاکستر اکلیل کوهی نیز برای سفید کردن دندان نافع است. در روزگاران پیشین اکلیل کوهی (رزماری) یکی از گیاهانی بود که می پنداشتند تقریباً در مورد هر چیز از قبیل : مو، پوست، چشم و دندان از خواص اعجاز انگیزی برخوردار است.

«پلینی» حکیم رومی خمیر دندانی درست کرده بود که مواد آن را خاکستر سم گاو، مرمکی، پوست تخم مرغ سوخته، و پودر سنگ پا تشکیل می داد. پودر سنگ پا از دیرباز برای پاک کردن دندان ها در دندانپزشکی به کار می رفت.

پس بدین نتیجه می رسیم که استفاده از خاکستر برای سفید کردن دندان ، گرچه مثل یک شوخی بی مزه به نظر میرسد ، اما از زمانهای دیرین مورد استفاده مردم جهان بوده و واقعا تاثیر خوبی بر سفیدی و استحکام دندانها دارد .

اینطور که به نظر می رسد من هم باید آنرا امتحان کنم !!!