وزوز گوش ها می تواند نشانه ای خطرناک باشد!!

الکس شبی که تمام چیزهایی که می شنید برای همیشه تغییر کرد را به خوبی به خاطر دارد. او یک عاشق موسیقی بود و در بسیاری از کنسرت ها در طول سال های کوتاه عمرش شرکت کرده بود. یکی از گروه های موسیقی که او طرفدار آن بود به نواختن موسیقی های با صدای بلند و طولانی معروف است. بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان، او یکی از کنسرتهای این گروه را در حالی که گوش اش زنگ می زد ترک کرد. بعد از چند روز صدای زنگ و دردسر آن تمام شد. ولی یک هفته بعد با صدای بلندی در گوش سمت راست خود از خواب بیدار شد. این صدا قطع نمی شد و شبیه رها کردن باد از یک بادکنک درست در کنار گوش او بود. این اتفاق مربوط به سال 1999 است. او هنوز بعد از 17 سال صداهای آزار دهنده ای را می شنود و آنها هیچ وقت قطع نشده اند.

 

اسمیت یکی از حدودا 50 میلیون آمریکایی است که به بیماری همیشگی وزوز گوش یا Tinnitus دچار شده است. این بیماری می تواند شامل دوره های کوتاه چند ساعته یا چند روزه باشد که به طور متناوب قطع و دوباره شروع می شود و یا به طور پیوسته برای تمام طول عمر ادامه می یابد. زمانی این بیماری مختص افراد کهن سالی بود که به دلیل آسیب دیدن گوش درونی در سال های پیری از صداهای ناهنجاری که می شندیند شکایت داشتند ولی اکنون کودکان و نوجوانانی با میانگین سن 11 سال نیز به این بیماری دچار شده اند.

این نوجوانان گوش خود را در معرض صداهای بلند و ناهنجارقرار می دهند. این اتفاق تنها با شرکت در کنسرت های با صدای بلند نیست و از طریق استفاده از هدست های نامناسب ویا گوش دادن به موسیقی از طریق هدست ها با صدای بلند نیز اتفاق می افتد. این بیماری طبق مطالعات جدید در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی خطرناک در میان نوجوانان است و می توانند مشکلات عدیده ای را در سنین بالاتر برای نوجوانان ایجاد کند.

ادامه مطلب در مجله اینترنتی www.sciencenewsforstudents.org