دبیرستان پسرانه سما سه دوره اول

فعالیت های پژوهشی دبیرستان پسرانه سما سه دوره اول

۱۸ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

اخبار هفته پانزدهم

1. شرکت تیم آزمایشگاهی پایه نهم مدرسه آقایان آرین آزادی، مهدی افشار و محمدرضا مرادی در جشنواره تلاش، پژوهشسرای منطقه پنج

2. شرکت تیم گلایدر مدرسه آقایان نیما طهرانی فرد، محمدامین سالم و سپهر لطفی در جشنواره تلاش، پژوهشسرای منطقه پنج

سایت علمی جذاب هفته پانزدهم

علم صنایع غذایی برای کودکان

عنوان بالا صفحه ای است که دانشگاه پن استیت برای کودکان و نوجوانان راه اندازی کرده است تا مطالب علمی مرتبط با صنایع غذایی را به ساده ترین روش ممکن و از طریق یکسری فعالیت های علمی به کودکان و نوجوانان انتقال دهد. آزمایشهای پیشنهاد شده ساده و قابل انجام در خانه هستند و مطمئنا انجام آنها برای شما نوجوانان علاقمند هیجان انگیز خواهد بود.

آدرس سایت:http://foodscience.psu.edu/youth/experiments

مطلب علمی هفته پانزدهم

ستاره شناسان به تازگی یک منظومه شمسی نزدیک را شناسایی کرده اند که هفت سیاره به ابعاد زمین خودمان دارد. جالب تر اینکه سه سیاره از این هفت سیاره که بدور ستاره مرکزی منظومه در حال گردش هستند در ناحیه اصطلاحا سبز قرار گرفته اند. ناحیه سبز به منطقه ای گفته می شود که شرایط برای تشکیل حیات مناسب است. از اینرو دانشمندان اعتقاد دارند که این سیاره ها شاید بهترین مکان برای جستجوی امکان حیات بر روی کرات دیگر باشد.

کشف این مجموعه سیاره ها، بار دیگر ستاره شناسان را امیدوار کرده است تا شاید سیاره ای شبیه به زمین یافت شود که حیات پیچیده ای روی آن شکل گرفته است.

درک دمینگ، ستاره شناس دانشگاه مریلند معتقد است که یافتن منظومه ای با چندین سیاره هم اندازه زمین و با شرایط امکان وجود حیات، بسیار خیره کننده است. به نظر او حداقل یکی از این سیاره ها تمام شرایط موجود بر روی زمین برای ادامه زندگی را دارند.

ادامه مطلب در سایت www.sciencenewsforstudents.org

سال 1396

دانلود مجله پژوهش هفته دوازدهم

حجم: 1.13 مگابایت

دانلود مجله پژوهش هفته یازدهم

حجم: 1.14 مگابایت

دانلود مجله پژوهش هفته نهم

حجم: 758 کیلوبایت

مطلب علمی هفته چهاردهم

ماده تاریک یا Dark Matter

بیشترین چیزی که فضای کهکشان های اطراف ما را احاطه کرده است و دارای جرم است ولی ماده ای نیست که بتوانیم آنرا شناسایی کنیم را ماده تاریک می نامند. این ماده، واقعیت یا ذره فیزیکی است که تابشی ندارد. واقعیت این است که حتی دانشمندان درباره وجود آن شک دارند، ولی آنها مطمئن هستند که چیزی بیرون از زمین ما وجود دارد که جاذبه گرانشی آن چیزهای قابل دیدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از اینرو دانشمندان اسم این ماده را ماده تاریک می نامند.

دانشمندان تخمین زده اند که موادمعمولی مثل تمام ستاره ها، سیاره ها و چیزهای دیگری که می توانیم شناسایی کنیم، شامل خود ما و تمام چیزهای روی زمین تنها 5 درصد کل جهان را می سازند. و ماده تاریک 27 درصد آنرا می سازد. بقیه جهان از نیرویی اسرارآمیز تشکیل شده که به آن انرژی تاریک می گویند.

اصل خبر را در سایت www.sciencenewsforstudents.org پیگیری کنید.

۰ نظر

معرفی سایت های علمی (بخش هفتم)

علم برای کودکان

Scinece for kids

این سایت آموزشی مختص دانش آموزان دوره دبستان است ولی اطلاعات ارائه شده در آن حتی برای دانش آموزان دوره اول دبیرستان نیز قابل استفاده است. مطالب علمی در این سایت به زبانی ساده همراه با عکس و فیلم های آموزشی متنوع در دسترس علاقمندان قرار دارد. از دیگر بخش های این سایت می توان به بخش آزمایش های جذاب سایت و بخش بازی های علمی آن اشاره کرد. استفاده از این سایت می تواند به والدین کمک کند تا مفاهیم علمی مختلف را به زبانی ساده تر برای کودکان خود توضیح دهند.

آدرس سایت: http://sciencekids.co.nz

اخبار هفته چهاردهم

1. کسب عنوان برتر پژوهشی در جشنواره نوجوان توسط دانش آموز سید علیرضا روشندل

این موفقیت را به این دانش آموز پر تلاش و خانواده محترم ایشان، همچنین خانواده دبیرستان سما 3 تبریک میگیم.

2. کسب مقام برتر در جشنواره نوجوان خوارزمی در بخش آزمایشگاه توسط دانش آموزان امیر حسین منصوری و امیرصدرا نام آور